2020. június 4., csütörtök

Elmélkedések 75., avagy Honnan jön az inspiráció?

Sokan kérdezték már tőlem, hogy honnan találom ki az ékszereimet. Nos, erre azt szoktam mondani vagy írni, hogy részben saját kútfőből, részben minta után dolgozom.

A saját agymenés a kevesebb, mert egy-egy minta megtervezése-tesztelése-megvalósítása igen időigényes folyamat, ami az egyebek mellett nekem nem fér bele. És nyilván nem is mindig vagyok annyira kreatív, hogy időről-időre vadiúj mintákkal rukkoljak elő.

Az persze előfordul, hogy alaptechnikák kombinálásával létrejön valami új, de én ezeket nem nevezem saját mintáknak. Úgyis az a lényeg, hogy tetsszen a megrendelőnek vagy a jövőbeni vásárlónak! Aztán van olyan is, amikor egy meglévő modellből indulok ki és azt módosítom a kérés szerint, de ez megint csak nem az én tollam!

Ha minta után fűzök, akkor legesleggyakrabban vagy egy-egy önálló mintaleírásból vagy gyöngyös újságból/könyvből számazó modellről van szó. Íme két kép, az első néhány nyomtatott példányát mutatja annak a két újságnak, amiket nagyon szeretek és gyakran használok. A legtöbb példány file-ban van, ezeket a papírosakat régebben kaptam.



A könyvek közül a francia volt a legelső, amit megvettem annó. Akkor rendkívül népszerűek volt a Biloba nevű francia tervező modelljei, ezeken is tanultam a fűzést még a hőskorban. A Bead Metamorphosis és a Beaded Fantasies ajándék volt Andrea barátosnémtól, mindkét szerzőt nagyra tartom és több modelljüket csináltam már.
A magyar könyv pedig két dolog miatt is különleges:
Az egyik, hogy Ewa-t személyesen is ismerem és leveszem kalapom a kreativitása előtt. A másik, hogy a kétnyelvű könyv angol nyelvű fordításában nagy örömömre én is közreműködhettem. Cserébe egy dedikált példány boldog tulajdonosa vagyok!

Köszönöm, hogy jöttél. Szeretettel üdvözöl: Tündrüs

Nincsenek megjegyzések: