2022. január 29., szombat

Elmélkedések 80., avagy Szín és stílustanácsadáson tanácsadáson jártunk

Hallottál már arról, hogy bőr, szem, hajszín alapján létezik az évszak szerinti kategorizálás?

Talán már van is sejtésed, hogy te melyik típusba tartozol?

Esetleg már vettél is részt egy ilyen alkalmon?

Ha még nem, akkor olvasd el a múlt héten történtek rövid összefoglalóját. Ha már igen, akkor is javaslom, hogy olvass tovább és oszd meg velem, hogy neked milyen tapasztalatod volt.

Az úgy volt, hogy ez a színkérdés engem már régen érdekelt és sokat olvastam a témában. (A színtan egyébként is egy érdekel, öltözködéstől függetlenül) Sőt, korábban az Elmélkedések sorozatban írtam is a színtípusokról. Volt már elképzelésem is, hogy melyik színtípusba tartozhatok és milyen színek állnak jól, de biztosabbra akartam menni. Rávettem a lányomat, hogy jöjjön el velem, mert egyébként nagyon hasznosnak gondolom, ha az ember már fiatalon tisztába kerül az adottságaival és a lehetőségeivel és azt a legelőnyösebben használja is ki.

A neten találtam meg Editet és az általa kínált tanácsadást. Nagyjából tudtam, hogy mi hogy lesz, de végül lettek meglepetések a számomra.

A színtanácsadás kezdetén a hajad és a ruhád egy fehér anyaggal le van takarva és persze smink nélkül kell lenni. A színes kendők 4 csoportba vannak szétosztva és kezdődik a felrakás. Edit a fehérekkel kezdte és haladtunk tovább minden színen: pirosak, sárgák, lilák, kékek, zöldek. Amikor egyfajta színből sok kendő a nyakadban van, egyesével lekerülnek és minden árnyalatot alaposan megnézünk. 

Tartottam tőle, hogy én magamnak nem fogom látni a különbséget. Ám ha jó volt a szín, az arc ragyogni kezdett és élénkké vált. Túl sötét színektől rögtön a saját nagymamámnak néztem ki. A nem színtípusnak megfelelő színtől pedig vagy sárgás vagy szürkés lett az arc, szóval borzalom.

És akkor a végeredmény:

Magamnak a Nyár főtípust tippeltem, altípusnak pedig azt, amiben élénk, telt színek vannak. Mindig azt mondták, hogy nekem az erős kék, a zöld, a piros milyen jól állnak (bár a pirosat nem nagyon szeretem). Ékszerben pedig mindig is az ezüstöt kedveltem, csak ritkán hordok aranyat.

Lillusnál a tippem az Ősz volt, ott viszont az altípusra nem volt ötletem. Az biztos, hogy a barna, a bordó, a keki és a sárga szuperül állnak neki a szőke hajához, de hogy milyen erős és telt árnyalat a legjobb, azt nem tudtuk. Neki egyértelműen az arany ékszerek előnyösek és azokat is szereti.

A főtípus választás mindkettőnk esetén helyesnek bizonyult.

Lillusnak a Lágy Ősz lett az altípus, 

nálam pedig a Világos Nyár lett a végeredmény.

                                     

Esetemben tehát az ún. halvány fagyi színek a nyerők, amit tényleg nem gondoltam volna! Én mindig attól tartottam, hogy a pasztellektől tiszta sápadt leszek, de nem. A fekete teljesen kizárt, helyette alapszínnek a tengerészkék vagy a szürke javasolt. Íme az új színeim:


A Fakó Őszöknek a meleg árnyalatokat kell keresni, amik kicsit fátyolosak, visszafogottak. Fontos, hogy a nagyon világos bőrhöz közel ne legyenek sötét vagy erős színek, még akkor se, ha azok egyébként ősziesek. Azokat érdemesebb inkább deréktól lefelé hordani. Fekete ebben a típusban sem javasolt, helyette a bézsek, a tengerészkék és a barna lehet az alap.


Mikor tisztáztuk a színtípust, következett a stílustanácsadás. Itt Edit felmérte a testalkatot, megnéztük a sminkkészletet, megbeszéltük a szoknya, nadrág, ruhafazonokat, a kivágásokat, a blézerhosszúságokat, a táskaméreteket és a cipő és fürdőruha fazonokat. Egyszóval mindent. Kiderült például, hogy van derekunk!

Nekem sokat adott ez a nap. Egyrészt egy régi vágyam teljesült. Másrészt megerősítést is és rengeteg új információt is kaptam egy szakembertől. A 4,5 óra minden része szuper volt.

Amikor hazafele tartottunk a buszon egyikünk se beszélt sokat, mindketten az élmény hatása alatt voltunk. Nekem még azóta is jár az agyam és amikor reggel öltözöm, bizony már sokkal tudatosabban veszek elő egy-egy darabot a szekrényből. Lesz hamarosan egy gardróbrendezésem, átnézem a ruhatáram és megválok azoktól, amik nem előnyösek és csak ott ácsorognak régóta a szekrényben. Mert kell a hely az új daraboknak, shoppingra fel!

Köszönöm, hogy jöttél. Szeretettel üdvözöl: Tündrüs

1 megjegyzés:

L. Kottlár Edit szín és stílustanácsadó / enjoy your style írta...

Nagyon jó kis összefoglaló Tünde a tanácsadásról! Gratulálok! Örülök, hogy megismertelek benneteket, klassz nap volt veletek!