2022. március 16., szerda

Elmélkedések 86., avagy hogyan készülnek a fotóim? 2

Tehát az előző részben a képszerkesztésnél hagytuk abba. Én a Picasa-t használom, ez nem egy bonyi alkalmazás, de jelenleg ezt ismerem jobban. A fotó körbevágása, forgatása, a szín telítettség, a háttér világosságának vagy a képélességnek a beállítása mind-mind segítenek, hogy az elkészült fotó még szebb legyen. Tipikus probléma, hogy hiába jó a megvilágítás a fotósátorban, a kép mégis sötét lesz. Szerencsére mind a háttér, mind a kép fényerősségét külön-külön lehet módosítani, ahogy sötétíteni is lehet, ha túl világos és életlen lenne az ékszer képe. Az élesítés vagy a szín telítettségének a változtatása is nagyon hasznos funkció.

Nagyon szeretem a közeli képeket, amikor az ékszernek csak egy része van fókuszban, persze, ezt a legnehezebb megcsinálni. Erre szolgál a makró funkció, bár ezt a képet speciel nem makróval csináltam, hanem zoom-mal, majd utólag kivágtam a megfelelő részt.




Nyilván mindig van hová fejlődni, a fényképezőgép még mindig okosabb nálam, de azért már haladok. Összehasonlításképp hoztam egy ősrégi képet elrettentésként.

Még a nem szakértő szem is látja rajta a hibákat: sötét, egyenetlen a megvilágítás, az egyik része túl árnyékos, a másik fele túl világos. Nincs is szerkesztve, de legalább színhelyes (tehát a fotó színei megegyeznek a valóságos színekkel). Ugye, látod, hogy mennyire gyenge volt a kép annó megfelelő eszközök és minimális tudás nélkül?!

A fény mellett a másik meghatározó dolog a háttér színe, textúrája, mintája. A legjobb a sima fehér háttér, mert semleges és szépen kivehető rajta a termék, nem vonja el semmi a figyelmet. A mintás háttér agyoncsapja az ékszert, gyakorlatilag semmi sem látszik belőle rendesen. Az első részben már mutattam a kétféle hátteret, amit régebben használtam, szerintem azok sem voltak rosszak, mások rusztikus fa felületen fotózzák az ékszereiket, nekem az is tetszik.

Egy kivétel van, amikor a fehér háttér nagyon nem válik be: a fehér vagy ezüst ékszerek esetén. Sokat kínlódtam ezzel, volt, hogy egy szürke felsőmön fotóztam az egyes darabokat.



Mutatom a fehér ékszert fehér illetve szürke alapon fotózva. Nagyon más, de még mindig nem az igazi.

 

Miután megkaptam a nagy fotósátrat, a fekete háttérlap megoldotta a problémámat, most már egész elfogadható az eredmény. Fekete háttér esetén a fényerővel kell játszani, erre már rájöttem, mivel a kevesebb fény elnyelődik, a háttér sötétebb és az ékszer jobban kitűnik.

  

Írás közben jöttem rá, hogy van még mutatnivalóm a fotózás témában. Így mégis lesz egy 3. rész is, amiben a felhasznált egyéb kellékeimmel ismertetlek meg.

Köszönöm, hogy jöttél. Szeretettel üdvözöl: Tündrüs

Nincsenek megjegyzések: