2017. május 20., szombat

Elmélkedések 43., avagy Miért szeretem.....

Most egy új sorozat indul az Elmélkedéseken belül. Szeretném bemutatni neked a saját kollekcióm néhány darabját. Amit a legtöbbet viselek, ami a szívem csücske, aminek a színe nagy kedvenc, ami a legnépszerűbb, stb., stb.


Mielőtt nekiláttam ennek a cikknek, mélyen elgondolkodtam, hogy melyik is a kedvenc ékszerem? Merthogy azzal kezdeném. Képzelheted, van egy pár és nehéz volt választani. Ugyebár mindegyiket én csináltam, a saját ízlésemre, a saját kezem közül került ki és valamiért nyilván megtetszett, ha egyszer rárepültem. Az világos volt, hogy az első választottam medál lesz, na de melyik? Végigpörgettem a blogot egészen vissza a kezdetekig és a választottam:

 a GRANADA medál.

Granada nevével ellentétben nem spanyol, német "anyától" származik, tervezője egy világhíres ékszer designer, Sabine Lippert. Műszaki ember lévén ő nem "egyszerűen nagyszerű ékszereket" alkot, hanem alaposan megtervezetteket és kidolgozottakat. Az ékszerei többségében nem egyszerűek, sőt bonyolultak és anyagigényesek, cserébe csodaszépek.

Ha ránézel egy Granadára, mi jut eszedbe a formáról?


Szerintem lehet napocska, lehet virág, lehet mandala. Mindegyik közkedvelt motívum az ékszerkészítésben, sőt más művészeti ágakban is, pl. hímzés, festészet, akár építészet. És mind igen mutatós!

A fűzése is trükkös (ezzel nagyon azért nem akarlak untatni). Szerinted honnan indul? Ugye hogy középről, a Swarovski kristálytól?

Nos, nem. A szirmok egymás mellé sorakoznak fel az óramutató járásával megegyezően és a végén egy kört alkotnak. És csak utána kerül bele a kő. Nekem ez is bejön. Hogy nem annyira szokásos az egész.

A medált 6-7 féle különböző formájú gyöngy alkotja. Így aki Granadát szeretne viselni, tuti megtalálja benne a neki tetsző formát vagy fajtát. A színekről nem beszélek, ha már jártál nálam, olvastál tőlem, akkor tudod, hogy a színek száma a végtelen felé konvergál.

Elérhető ITT!

Granada nem kicsi, az átmérője kb. 4-5 cm közötti, de a finom áttört mintázat miatt mégis könnyed, légies hatást kelt. Mivel a minta különleges, ezért egyszerű lánc illik hozzá, ami nem nyomja el a medált, de kellően vastag ahhoz, hogy egyensúlyban legyen a nagy mérettel. És ha már ennyire kifinomult darabról van szó, megérdemel egy dekoratív láncvezetőt és kapcsot is, ugye?




Az én saját Granadám tiszta fehérben készült áttetsző Swarovski kristályokkal. Érdekes, hogy akik rendeltek tőlem, általában fehér alapszínt kértek és esetleg egy kis ezüst körítést. Szuperül megfelel menyasszonyi ékszernek is, annyira elegáns és mutatós (bár én szemrebbenés nélkül felveszem hétköznapra is).


Íme a saját szettem!

Nos, hogy tetszett? Te milyen árnyalatokat használnál egy Granadához, ha neked kéne megtervezni a  színeket? Írd le ide, vagy a Facebook-on egy comment-ben.

Köszönöm, hogy jöttél. Szeretettel üdvözöl: Tündrüs

Nincsenek megjegyzések: